neděle 3. března 2024

Čert a veterina

Milí čtenáři, milé čtenářky a nebo spíše převážně, milé děti noci,
stalo se to čeho se bojí každý majtel či majitelka domácího mazlíčka. Muselo se jet pred 2 týden ve čtvrtek na veterinu.

Ano je to tak, náš milovaný Čertíček potřeboval lékařské ošetření. Vše začalo s nenápadným zápachem z tlamičky. Kočkám a nebo kocourkům normalně z tlamičky nepáchne. A pokud začne, značí to bohužel problém. Totéž bylo i u toho našeho malého třeštidla. Ke všemu začal mít moc červené dásně, takové trošku zakrvacené a nezdravé. A málo papal. Takže jsem volala známé co vypomáhá v Teplických kočkách, z jejiž depozita Čerta máme.

Naštěstí nás milovnice zvířat odkázala na veterinární kliniku Skřivánek. Kam jsem zavolala a domluvila jsem si termín na čtvrtek kdy jsem měla v práci volno.

Takže jakmile nadešel den D, kdy se mělo vyrazit, dali jsme Čerta do přepravky a jely na vetetinu. Po asi tak 15 minutách začal bobánek vyděšeně mňoukat tak jsem se ho snažila uklidnit, což se naštěstí podařilo. Vzhledem k tomu, že jsme byli objednaný na jistý čas, jsme ani moc dlouho nečekaly až příjdeme na řadu. Musím uznat, že Čert vyšetření nesl statečně, teda když pominu že po odběru krve zdrhnul mezi kabely od počítače. Jo musela ho vytahovat veterinářka. Kdyby náhodou nějaky kabel vytrhla mohla by nadávat jen sama sobě. Naštěstí se Čert vydoloval bez nehody a mohly jsme ho dát do přepravky. Odčervit a ostříhat drápky. Mezitím jsme čekaly na krevní výsledky neboť než přišel k nám domů, náš kočičák byl vážně nemocný. Měl nemoc FIP. Nemoc, která má na svědomí už nejeden kočičí život.  A kvůli tomu jsme musely dělat testy, které byli negativní. Takže nakonec verdik zněl zánět dásní ale naštěstí v počátku. Takže naše trdlo vyfasovalo sirup a vitamínky. Sirup se dobral tuto středu, ale vitamínky má do konce života. Vypadá to, že jeho imunita bojovala proti dásním. Ale dásně má naštěstí už hezké po 6 denní lečbě a ani nepáchne z tlamičky. Jupíí. Za to mu mimochodem teď každý večer čtu kousek pohádky. Aktuálně Popelku. Klidně se mi kvůli tomu smějte, ale ja věřím, že mu to hodně pomohlo. Po psychické stránce kdy musel brát sirup přimíchaný do dobrůtek a kdy si musí zvykat ještě stále na vitamínovou pastu.

A jestli jste článek dočetli až sem tak vám moc děkuji, protože tentokrát to nebylo žádne uvolněné psaní. Ještě bych vás všechbny ale ráda obeznámila s nemocí, kterou Čert prodělal a na její léčbu útulek pořádal i sbírku ještě než přišel k nám.

FIP je infekční peritonita, jenž patří mezi nejtěší virová onemocnění, která mohou kočku potkat. Dřív byla tato nemoc smrtelná pro každou kočku. Naštěstí se ale objevila léčba, která trvá 3 měsíce. Probíhá pomocí antivirotik což jsou léky proti virům a s nimi je léčba uspěšná z 85 %.

Takže tuhle mrchu měl i náš Čert, kterého jsme adoptovali krátce po jeho onemocnění. Takže ano měla jsem strach co z veterinářky vypadne. A spadl mi kámen ze srdce když jsem slyšela, že je zdravý teda až na ty dásně.

 No vlastně i ty jsou už teď v pořádku. Kdybych zrovna toto zanedbala mohlo by se stát, že by bobánek byl již v mladém věku bezzubý. Jo a mimochodem Veterina Skřivánek má svou zdravotní kartu z doby kdy byl v péči utulku.

A opravdu moc děkuj všem, kteří si přečetli tento článek, který byl poněkud vážnější než jste u mě zvyklí.

S pozdravem
Vaše Irí

Cesta na Veterinu


Čert už doma v bezpečí 

Čert má oholenou pacičku 

Čeká na pohádku


Kniha, kterou mu večer čtu

Co máme rozečtené 

2 komentáře:

  1. Je skvělé číst, že je kočičák v pořádku, a jsem si jistá, že společné čtení se mu líbí. Já si s tím svým ráda zpívám, někdy se i připojí <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí ano bohužel jeho iminita jde proti jeho dasnim .Jal píší v článku může za to nenoc co měl

      Vymazat

Moc děkuji za komentář.Jakmile.budu moci přečtu si ho.🐱