sobota 20. dubna 2024

Vlaštovničník

Milí čtenáři, milé čtenářky, a nebo spíše převážně, milé děti noci,
pro někoho to je bylina pro jiného plevel či vzpomínka.

Pro mě je ale tato rostlinka jak bylina tak i vzpomínka. Na někoho koho jsem měla ráda. Kdo mě bral ven i se svým čtyřnohým parťákem a komu jsem mohla plně věřit.

Mám slzy v očích když tyto řádky píši? Ovšem že mám. Paní Jehličková a Montík byli pro mě rodinnou.

Byla to právě Montíkova panička, která mi ukázala vlaštovičník. Bylinku, která pomáhala léčit bradavice a i kuří oka.

Často se vyskytuje na zahrádkách či na krajích lesu.

Jedná se o jarní bylinku, jejíž mléko je na bradavice nejlepší na jaře. Mléko má žlutou barvu a dostane se k němu když utrhnete z květiny list, poupě či stonek. Pak utrženou část přiložte na bradavici či kuří oko a naneste. Bradavice či kuří oka by se měli začít zmenšovat asi tak po 3. aplikaci. Při aplikaci tekutiny buďte ale opatrní. Může dráždit pokožku a z oblečení jde špatně prát.

Pokud by bylinka nezabírala, vyhledejte lékaře a hlavně buďte opatrní. Tato rostlinka je i prudce jedovatá.






1 komentář:

Moc děkuji za komentář.Jakmile.budu moci přečtu si ho.🐱