neděle 14. října 2018

Ztracená karavana -část osmá druhá část

18.6.1905
Milý deníčku,
Co jsem to jen udělal ?? Proč jsem jen neposlechl ?? Všichni měli pravdu , neměl jsem se tam na to místo vydat. Velbloudi se vzbouzeli , byli polomrtvý strachy a stejně jsem je donutil na to místo jít .Měl jsem naslouchat jejich instinktům. Protože , teď jeden člen výpravy schází ale abych nepředbíhal , začnu od začátků.
Včera jsem i přes Kamilovo naléhání a prosby brzy ráno vyrazil na cestu k ruinám . Ještě , než jsem vyjel se ke mně přihnal Harry , jestli by nemohl ject se mnou. Jistěže , jsem mu to dovolil a byl jsem za to i rád. Jen ,mi nejdříve musel vysvětlit jak se dozvěděl o tom , že chci ject dneska k těm ruinám. Prý mě slyšel jak se dohaduji s Kamilem v noci, když šel náhodou kolem. Doufal , jsem , že o tom neví i další lidé , ale naštěstí nevěděli. K mému překvapení jsme byli namístě během několika minut. Jen velbloudi se vzpouzely a odmítali jít dál. Nakonec jsme je donutili jít až k první ruině , jenže zde málem zemřeli strachem , a tak jsme je museli odvést dál od ruin a vrátit se kousek pěšky.
Z bližšího pohledu jsme usoudil , že se jednalo o menší město . Uprostřed toho města se vyjímala napůl rozpadlá kašna , která byla částečně zavátá pískem , stejně jak některé domy.
Já a Harry jsme šli dál prašnou ulicí , až jsme došli k impozantním zbytkům nějaké vysoké budovy. Na ní byl nápis , který jsem nebyl schopen celý přeložit a to možná byla chyba.
Jen přece první část zněla :
Střež se cizinče vstoupit do hrobky , jinak kletba tě nemine…………….
Zbytek , byl pravděpodobně důležitý ale , to mě a ani Harryho nezajímalo. Chtěli jsme se podívat do hrobky a prozkoumat zbytky chrámu. Tento nápad se ukázal být víc než dost dobrým. Našli jsme zde pár svitků a dokonce i plán hrobky. Která se měla podle všeho nalézat v zadu v chámových prostorách. Připouštím , zarazilo mě ,že by Egypťané své zesnulé pohřbily uprostřed města v chrámu , ale třeba se jedná o neobjevenou kulturu.
Po hrobce jsme s Harrym pátrali více jak , hodinu a kupodivu jsme jí nalezli otevřenou. Což znamená , že tu před námi museli být kdysi , vykradači hrobek.
Vzali jsme do rukou baterky a s nimi jsme si posvítili na cestu. Dolů do hrobky vedly vytesané schody ve skále , a teplota zde byla o hodně nižší než venku. Oba jsme měli divný pocit , že by jsme měli utéci a začal se nás zmocňovat strach ale zároveň se strachem přišla i zvědavost. Já a Harry jsme začali stoupat dolů po schodech ,jenže můj společník se začal chovat divně. Místo toho aby na mě čekal, se z ničeho nic rozeběhl dolů. Vypadalo to jako kdyby slyšel nějaké volání ale , já jsem nic neslyšel.
Zrychlil jsem a vydal jsem se za ním , ale nikde jsme ho nemohl najít. Z ničeho nic jsme uslyšel jeho hlas . Volal , mě do jedné z místností . Něco našel a prý to musím vidět. Šel jsem za ním a oněměl jsem hrůzou stál u obětního oltáře a jeho ruce byli celé od krve .Usmíval se , a ve svém těle měl vražený nůž. Začal jsem ječet hrůzou a , on se ke mně začal přibližovat. Vyndal ze sebe nůž a podával mi ho prý si to mám vyzkoušet . vůbec to nebolí . Šílel jsme strachy , ale adrenalin ,který se mi vlil do žil mi pomohl abych se dal na ůtěk.
Utekl jsem a zastavil jsme se až u velbloudů , ke své hrůze jsem zjistil , že ta nebohá zvířata jsou vykuchaná a celou pouští se začalo ozývat divné vytí.
Do tábora jsem se dostal polomrtvý strachy a vedrem. Vše jsme pověděl , vedoucímu výpravy. Ten se jen pokřižoval a začalo pátrání po Harrym. Jenže ho nenašli a , já mám pocit , že vedoucí této výpravy mi něco tiše vyčítá ….
Po přečtení této části deníku , nastalo tíživé ticho a a členové výpravy se na sebe dívali se smíšenými pocity. Nakonec ticho porušil Franišek Nezval se svým názorem : "Víte ten deník je sice zajímavý ale podle mě ten pisatel deníku zešílel a všechny pozabíjel a nakonec zabil i sebe. Takže do těch ruin se , můžeme vydat i tak. Chci říct , ten zápis zní jak od psychicky labilní osoby."
Po tomto názoru se opět rozproudil rozhovor a nakonec se všichni dohodli , že se příští dne vydají do těch ruin , které přivedli pravděpodobně ,jednoho člena ze ztracené karavany k šílenství.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za komentář.Jakmile.budu moci přečtu si ho.🐱